סדרת מאמרים: המעילות הגדולות בישראל, אל-שרד.

בית > מאמרים > סדרת מאמרים: המעילות הגדולות בישראל, אל-שרד.

alkalay

התאמות בנקים שנערכו בחברת אל שרד על ידי מנהלת חשבונות חדשה בשנת 2006 גילו כי המחאה בסך 10,572 ש”ח שנפרעה מחשבון החברה לא הופיעה בספרייה ונרשמה לפקודת גורם שאינו קשור לחברות. חקירה מקיפה העלתה כי 345 המחאות שנפרעו מחשבונה של אל שרד בהיקף כולל של כ-4.6 מיליון ש”ח (כ-5.5 מיליון ש”ח במונחים של היום) זויפו על ידי מנהלת החשבונות הקודמת.

החקירה העלתה כי דבורה חיים שעבדה כמנהלת חשבונות בחברות אל שרד ופולימוד, אשר פעלו תחת איחוד עוסקים לצורכי מע"מ, החזיקה בפנקסי המחאות של החברות והייתה אחראית על הכנת תשלומים לספקים. במסגרת המעילה נהגה הגב' חיים לרשום המחאות של החברה לטובת גורמים שאינם קשורים לחברה, תוך זיוף חתימותיהם של מורשי החתימה, רוני ויוסי אירני, וכך הצליחה לגנוב מהחברה סכום של כ-4.6 מיליון ש”ח.

המעילה הוסתרה באמצעות רישום כוזב של פקודות יומן פיקטיביות בכרטיסי הנהלת החשבונות של החברות, בעיקר כנגד כרטיס "מע"מ תשומות" וכנגד כרטיסים נוספים של הוצאות, קניות והשקעות. רישום פקודות היומן בכרטיס "מע"מ תשומות" הקטין למעשה את התשלום למע"מ והסתיר את גנבת הכספים.

חיים הורשעה על פי הודאתה בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, גנבה בידי עובד, קבלת דבר במרמה והפרת הוראה חוקית, ונידונה למאסר למשך 24 חודשים, מאסר על תנאי למשך 12 חודשים וקנס כספי בסך 15,000 ש”ח.

מתוך: "המדריך השלם לביקורת חקירתית"-עופר אלקלעי רו"ח וכלכלן משפטן LL.M, LL.B, מבקר פנימי מוסמך(CIA), מהדורת 2021, פרק 7, המעילות הגדולות בישראל, עמודים 137.