סדרת מאמרים: המעילות הגדולות בישראל, מכללת אריאל.

בית > מאמרים > סדרת מאמרים: המעילות הגדולות בישראל, מכללת אריאל.

alkalay

במסגרת ביקורת שערך סמנכ"ל הכספים של מכללת אריאל (כיום אונ' אריאל בשומרון) במהלך 2005, התגלו לו כי שש המחאות בשווי של כ-30,000 ש”ח לא שויכו תקציבית בצורה נאותה. הנ"ל ביקש מהגב' נחמה מילר, אשר שימשה כמנהלת חשבונות וראש מדור ספקים ובנקים במכללה, לקבל את העתקי ההמחאות. בעקבות בקשתו של סמנכ"ל הכספים התוודתה הנ"ל כי מעלה בכספי החברה.

בעקבות הודאת הגב' מילר נפתחה חקירה פנימית שהעלתה כי החל משנת 1998 מעלה הגב' מילר בסכום של כ-4,675,239 ש”ח (כ-5.7 מיליון ש”ח במונחים של היום).

במסגרת תפקידה, הגב' מילר הייתה מורשית להנפיק המחאות בהתאם להוראות שקיבלה, לרבות המחאות לסטודנטים שהיו זכאים להחזרי תשלום מן המכללה. בין השנים 1998 ועד 2005 זייפה הגב' מילר את חתימת מורשי החתימה על 1,138 המחאות ורשמה אותן לפקודתה ולפקודת בני משפחתה, כאשר היא מעלימה את העתקי ההמחאות המזויפות שהונפקו על ידה. לאחר הנפקת ההמחאה רשמה בפרטי ההמחאה במחשב מספר זהות פיקטיבי של סטודנט, והציגה סכומים אלו כהחזרי שכר לימוד לסטודנטים בגין מלגות, כל זאת כדי למנוע את חשיפת מעשה המעילה שביצעה.

כספי המעילה שימשו לסייע לבני משפחתה של הגב מילר.

מילר הורשעה על פי הודאתה בעבירות של גנבה בידי עובד, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות, עשיית שימוש במסמך מזויף, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ורישום כוזב במסמכי תאגיד. מילר נידונה לחמש שנות מאסר.

 

מתוך: "המדריך השלם לביקורת חקירתית"-עופר אלקלעי רו"ח וכלכלן משפטן LL.M, LL.B, מבקר פנימי מוסמך(CIA), מהדורת 2021, פרק 7, המעילות הגדולות בישראל, עמודים 136.