חוזר גופים מוסדיים 2022-9-17 שירות ללקוחות גופים מוסדיים

בית > מאמרים > חוזר גופים מוסדיים 2022-9-17 שירות ללקוחות גופים מוסדיים

alkalay

מאת:
תומר כהן, M.B.A – שותף – ראש תחום ביקורת פיננסים, בנקאות, השקעות ושוק ההון.

ביום 02/01/2022, פורסם על ידי רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, חוזר גופים מוסדיים 2022-9-17 שירות ללקוחות גופים מוסדיים, אשר נכנס לתוקפו ביום 02/07/2022. מטרתו של החוזר הינו להבטיח קבלת שירות נאות לציבור המבוטחים והחוסכים שהינם אזרחים ותיקים. לאור ביקורות שנערכו ברשות ופניות שהתקבלו בנושאים שונים, כגון: כפל ביטוחי, הפקת פוליסות שלא מותאמות לאוכלוסייה זו, חוסר מודעות בנוגע לזכויותיהם ועוד, מצאה הרשות צורך להסדיר את אופן הטיפול באוכלוסיית האזרחים הותיקים, לרבות התאמת השירות למאפייניו הייחודיים.

להלן עיקרי החוזר:

1) כל גוף מוסדי יידרש למנות ממונה אזרחים ותיקים, על מנת לוודא שהשירות לאוכלוסייה זו יהיה מותאם למאפייניהם הייחודיים ויהיה מקצועי, מכבד ויעיל.

2) תפקידי הממונה יהיו לכל הפחות אלה:

3) לאור הסיכון הביטוחי בביטוח בריאות וסיעוד לאזרחים ותיקים, נקבע כי אין לפנות אליהם אקטיבית בטלפון, למעט במקרה בו הפוליסה צפויה להתבטל שלא ביוזמת המבוטח, זאת על מנת להמנע ממצב בו פוליסת בריאות או סיעוד מבוטלת על ידי הגוף המוסדי ללא ידיעת המבוטח.